Yes, and here we all agree with You, but the point - and to admit it really nerves me, annoys and makes me angy - is that You not only post, You want to persuade !
Just take a look to the post above: A simple statement that the MKI is in Your opinion a twin-seater version of the Su-35 (what's wrong by the way, since the avioncs, the powerplant and even the structure is quite different !... anyway that's Your opinion) would be enough ... but You post a promotional-video of the MKI (irrelevant to the discussion), another video from HAL (even more irrelevant) and after only a few posts or anwers from other members all discussions are that far off from the original topic. And that's - at least IMO - very much annoying !!
Deino
No i am not wrong, airframe wise the Su-35 and Su-30MKI are the same jet, the engine remains the Al-31, Sukhoi has given different denominations to what is basicly a subvariant of Su-35UB, MKI means I for India, so is a customized version.
Second the video is not from HAL is from Sukhoi, which is a official video and the second one is from MAKS also official.
The SU-30MKI is just a mere subvariant of the Su-35UB, and the reason is when Su-30 appeared it was customized as a twin seater depending in the customer, India did not want the single seat Su-37 because it was single seat air superiority fighter and modern trend is for twin seater multirole fightrers like F-15E.
So the technologies of Su-37 were transfered to Su-30 and these included upgrades to the engines and indigenization of the avionics by India and customizing the avionics with non Russian avionics.
На первом прототипе Су-30МКИ установили предсерийные двигатели АЛ-31ФП с управляемым вектором тяги, которые в процессе подготовки к первому полету прошли длительные специальные испытания. Как и на Су-37, сопла двигателей Су-30МКИ отклонялись в пределах 15╟ вверх и вниз, но отличались тем, что плоскость поворота каждого сопла была отклонена на 32' во внешнюю сторону от плоскости симметрии самолета Таким образом, при дифференциальном отклонении сопел улучшалась и боковая управляемость истребителя на околонулевых скоростях полета.
In the first prototype of the Su-30MKI set pre-production of the AL-31FP engines with thrust vector control, which in the process of preparing for the first flight of long special tests. As the Su-37, the engine nozzle Su-30MKI swivel within 15 degrees up and down, but the difference is that the plane of rotation of each nozzle was increased to 32 degrees to the outside of the plane of symmetry plane Thus, differential deviation improved nozzles and lateral control fighter at near-zero speeds.
Now Russia got Su-30SM which is the Russian version of Su-30MKI, tell me where is SU-35UB?
well Su-35UB is just basicly the twin seater Russian version of Su-30MKI but as a trainer of Su-35/Su-27M.
If you want to call Su-35UB different than Su-30MKI or SU-30SM is pure Sukhoi internal denominations because each version has some specifics due to the customer, but basically are the same airframe with canards and TVC nozzles.
So India has an indiginized Su-35UB, which for internal purposes is called Su-30MKI, Su-35BM is different because it lacks canards and has a new engine and new avionics, but most of the airframe is basicly a Su-27B with a new airfoil and more composites
now see these
Су-30МК не стал последним в обширной программе модернизации истребителей "тридцатой" серии. Силами КнААПО удалось разработать и в 2000 году завершить постройку еще одного варианта двухместного многоцелевого самолета - Су-35УБ (Т-10УБМ). Его испытания начались осенью того же года в Жуковском. Первая опытная машина имеет темно синий бортовой номер "801" и окрашена в голубой, синий и темно синий цвета. Из названия истребителя можно было бы сделать вывод что он является учебно-боевой модификацией самолета Су-35.
Однако это совсем не так. Самолет должен был вобрать в себя все лучшее, что было сделано на Су-37 и обоих вариантах Су-30МК - Су-30МКИ и Су-30МКК. На нем планировалось установить самую совершенную авионику и доработанные двигатели АЛ-31ФП, у которых сопло поворачивалось бы в двух плоскостях (сначала прототип был оснащен обычными АЛ-31Ф). По проекту Су-35УБ отличался от Су-30МКК двигателями наличием ПГО и более совершенной бортовой РЛС, а от Су-30МКИ - двигателями и килями увеличенной высоты, толщины и площади (как на Су-35 и Су-30МКК), что позволяло увеличить дальность полета по сравнению с Су-30МКИ. Установка более совершенного оборудования, в частности, бортовой РЛС Н011М, позволит применять на Су-35УБ всю номенклатуру серийных и перспективных ракет и бомб классов "воздух-воздух" и "воздух-поверхность
The aircraft was to have the best that has been done on the Su-37 and both versions of the Su-30MK - Su-30MKI and Su-30MKK. It was planned to establish the most advanced avionics and modified engines AL-31FP
An a detail i do not persuade. i express my opinion as you do, plus in the forum rules there nothing against expressing opinions